Portugalijos ministras pirmininkas Luís Juodkalnija ir devyni kiti Europos Sąjungos (ES) kolegos paprašė Europos Komisijos finansavimo iš ilgalaikio Europos greitojo geležinkelio tinklo bendruomenės biudžeto ir sumažino administracinę naštą.
Šiandien prašymas buvo išsiųstas laiške bendruomenės vykdomosios valdžios vadovui Ursula von der Leyen. Jį pasirašė Portugalijos vyriausybės, Estijos, Graikijos, Vengrijos, Latvijos, Lietuvos, Rumunijos, Slovakijos, Ispanijos ir Ispanijos vadovai. Čekija.
„Didelės spartos geležinkelio jungčių finansavimas, jungiantis sostines ir pagrindinius ES miestus, ypač tarp skirtingų valstybių narių, ir transporto infrastruktūros plėtra yra vienas iš mūsų prioritetų kitai daugiemenei finansinei sistemai“,-rašo jie.
Tą dieną, kai Europos Komisija pristato 2025 m. Darbo programą ir pasiūlymą dėl kitos daugiensinės finansinės sistemos 2028–2034 m. su didesnėmis finansinėmis ambicijomis. “
Taip yra tai, kad jis „tarnauja kaip visaverčio trans-Europos transporto tinklo, įskaitant trūkstamas greitųjų geležinkelių jungtis ir užbaigus pagrindinius tarpvalstybinius projektus, kūrimo katalizatorius“,-pabrėžia jie.
Jie taip pat ragina sustiprinti „transporto, energijos, skaitmeninio ir gynybos sektorių sinergiją“, pažymėdami, kad pastaruoju atveju jie nurodo „ES atsparumą, ypač dėl karinio mobilumo poreikių“.
Laiške von der Leyenui 10 ES valstybės vyriausybės vadovų ragina bendruomenės vykdomąją valdžią „sumažinti administracinę naštą ir bet kokiu atveju vengti nustatyti per dideles sąlygas šių projektų vykdymui, tokioms Fondas “.
„Norint plėtoti didelio masto ir tarpvalstybinius projektus Ryšiai ir trukdo užbaigti Europos transporto tinklą sutartuose terminuose “,-daro išvadą.
Trans-Europos transporto tinklą sudaro geležinkeliai, vidaus vandens keliai, trumpi laivybos maršrutai ir keliai, jungiantys miesto mazgus, jūrų ir vidaus uostus, oro uostus ir terminalus.
Tai skatina efektyvų žmonių ir prekių gabenimą, užtikrina prieigą prie darbo ir paslaugų ir suteikia galimybę prekiauti per vientisas tarpvalstybines transporto sistemas be netolygumų, spragų, kliūčių ar trūkstamų nuorodų.
Šios pozicijos kyla, kai prasideda diskusijos apie kitą daugiensinią finansinę sistemą 2028–2034, o norint investuoti į bendruomenės prioritetus, pavyzdžiui, gynybos srityje, reikia milijardų eurų.