„html
Briuselis (ANSA) – „ES Komisija nesikreips į dyzelinius ir benzininius variklius nuo 2035 m. ES Komisijos pirmininko pavaduotojas, atsakingas už švarų perėjimą, Teresė Riberatvirtai uždarytas dėl galimo atsitraukimo nuo Briuselio, netiesiogiai reaguodamas ir į Džordžija Melonikurios teigimu, ES reglamentai dėl automobilių kelia pavojų „suversti sektorių ant kelių“.
Hipotezė apie apsisukimą „mes nesvarstome ir, sakyčiau, tai nėra kažkas, apie ką praktiškai niekas nesvarsto“, pabrėžė Ribera, kalbėdamas apsilankęs ArcelorMittal gamykloje Gente. Galutinė Komisijos pozicija galėtų būti ne tokia žiauri.
Manoma, kad pirmasis kompromisas yra įmanomas: įšaldomos nuo kitų metų taikomos nuobaudos tiems, kurie nesilaikys pirmojo tikslo iki 2025 m. sumažinti naujų transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį 15 %. Išvengti didelių baudų automobilių gamintojams, kurios gali siekti 15 milijardo eurų – tai vienas iš Italijos ir Čekijos Briuselį pasiekusių prašymų, taip pat įformintas neoficialiu dokumentu („nepopieriniu“). remia Austrija, Bulgarija, Rumunija, Slovakija ir Lenkija.
Dokumente 7 ES šalys visų pirma prašo paankstinti iki 2025 m. pradžios reglamente numatytą peržiūrą, kad būtų skubiai įsikišus ir sudarytos tinkamos sąlygos pasiekti galutinį 2035 m. tikslą. Taškas, dėl kurio Roma yra pasirengusi kovoti iki paskutinio, taip pat remia Liaudies partija, kuri trečiadienį balsuos už dokumentą, visiškai atitinkantį Italijos dokumentą.
„Mes stengsimės užtikrinti, kad ekologinis perėjimas vėl atitiktų ekonominį ir socialinį tvarumą“, – patikino Meloni (gruodžio 3 d.).
“`