Šachmatų didmeistris Magnusas Carlsenas „Euronews Next“ pasakoja apie savo naują programą „Take Take Take“.
Kada Magnusas Karlsenas pradėjo žaisti šachmatais būdamas aštuonerių, užaugo „hibridinėje kartoje“, daugiausia žaisdamas ant lentos, interviu „Euronews Next“ pasakoja jis.
25 metai į priekį ir penkis kartus klasikinio pasaulio čempionas, kuris nuo 2011 m. buvo neabejotinas numeris vienas, sako, kad internetas leido daugiau žmonių sužinoti apie žaidimą ir būti pramogauti.
Kitas Carlseno žingsnis – šachmatų pamišimą paversti žiūrovų sportu. Praėjusią savaitę jis paleido savo šachmatų programėlę Take Take Take, kuri, jo teigimu, nėra tik dar viena šachmatų programėlė.
Užuot suteikęs vartotojams galimybę žaisti, jis kasdien pateikia turnyrų santraukos vaizdo įrašus ir analizuoja žaidėjų pasirodymą pagrindinių turnyrų metu. Žinoma, Carlsenas pateiks savo analizę.
Platforma siekia tapti „namu“ 600 milijonų žmonių, žaidžiančių šachmatais visame pasaulyje, ir pranešti vartotojams, kai jų mėgstami žaidėjai žaidžia žaidimą.
„Pavyzdžiui, girdėjau iš žmonių, kad jie nori žiūrėti, kaip aš žaidžiau. Bet jie nežino, kada aš žaidžiu, nes šią informaciją nėra taip lengva rasti, jei ne visada sekate šachmatų sceną“, – sako Carlsenas.
Norvegijos didmeistris jau turi „YouTube“ kanalą, turintį 1,3 mln. prenumeratorių, tačiau teigė, kad nori sukurti atskirą platformą, nes ji suteikia žmonėms galimybę sekti šachmatų rungtynes, o ne tik siūlyti savo turinį.
Take Take Take, pavadintas dėl šachmatų figūrėlių mainų pirmyn ir atgal, turi gerai žinomą investuotojų sąrašą, įskaitant Peterį Thielį ir fondą „Breakthrough Initiatives“.
Programą bus galima naudoti nemokamai, tačiau iš jos bus galima gauti pajamų iš skelbimų ir papildomų funkcijų.
Tai ne pirmas Carlseno šachmatų žaidimas. Pirmoji jo programa „Play Magnus“ leido vartotojams žaisti roboto versiją skirtingais jo karjeros etapais. Vėliau jis buvo parduotas Chess.com.
Paklaustas, ar naujoji programėlė netrukdys jo profesionalioms rungtynėms, jis atsakė, kad iš tikrųjų gali jam padėti.
„Aš nesijaučiu toks ambicingas, kaip anksčiau (dėl profesionalių rungtynių), – sako Carlsenas.
„Tačiau apskritai tai yra mano aistringas projektas. Mano pagrindinis darbas bus žaisti gerais šachmatais. Ir nemanau, kad tai trukdys. Tai bus tik priedas.
„Manau, kad tai bus naudinga ir mano žaidimui, nes galėsiu sukurti turinį ir suformuluoti savo mintis“, – pridūrė jis.
Kaip AI ir technologijos keičia žaidimą
Tačiau Carlseno analizė taip pat bus naudinga šachmatininkams mėgėjams, o technologijos yra labai svarbios.
„Technologijų evoliucija padarė tolygesnę prieigą prie šachmatų. Žmonės turi daugiau galimybių gauti daugiau informacijos ir ta pati informacija gali būti analizuojama vis daugiau“, – sako jis.
Jam buvo įdomu stebėti atidarymo teorijos progresą, kelis pirmuosius šachmatų ėjimus su naujesniais įrankiais, tokiais kaip stipresni šachmatų varikliai ir neuroniniai tinklai.
„Tačiau kaip šachmatininkas nemanau, kad tai apskritai palengvino žaidimą“, – sakė jis ir pridūrė, kad „gerbėjams tai buvo nuostabu. Kadangi galite lengviau sekti žaidimus, taip pat galite gauti tiesioginį grįžtamąjį ryšį žaisdami ir mokydamiesi greičiau“.
Dirbtinis intelektas (DI) jau seniai naudojamas šachmatuose dar prieš tai, kai 2022 m. lapkritį prasidėjo OpenAI ChatGPT ažiotažas.
Tačiau tai technologija, kuri „ne visai tinka profesionaliems žaidėjams“, nepaisant to, kad tai būtina, sako Carlsenas.
„Iš pradžių dirbtinis intelektas buvo nepaprastai įdomus, nes jame buvo šiek tiek kitoks būdas žaisti šachmatais, labiau hibridinio žmogaus variklio būdu. Bet nuoširdžiai pasakius, pagal stilių visada galėjai suprasti, kad tai ne žmonės“, – sako jis ir priduria, kad neuroniniai tinklai vėliau tapo panašesni į žmones.
Kai dirbtinis intelektas tapo žmogiškesnis numatydamas šachmatų linijas, Carlsenas sako, kad tai buvo „tikrai žavu ir atvėrė daug akių“.
„2018 m. pabaigoje ir 2019 m. pradžioje kai kurie žmonės, įskaitant mane, manė, kad dirbtinio intelekto įrankiai turi aiškų konkurencinį pranašumą, nes ieškojome, kaip naudoti šiuos įrankius“, – sako jis.
„Bėgant metams šios priemonės vis gerėjo, bet dabar jas naudoja visi. Taigi iš to sunkiau įgyti konkurencinį pranašumą“.
Carlsenas teigia, kad naudojant šias technologijas svarbiausia yra padėti jiems rasti linijas, šachmatų ėjimus žaidime arba galimybes, kurias žmonėms gali būti sunku naršyti.
„Tačiau manau, kad jei nenaudosite technologijų, atsiliksite. Taigi neabejotina, kad visi dabar naudoja šiuos įrankius ir kad turėtumėte naudoti“, – sako jis.