Amazon penktadienį paskelbė, kad investuos papildomus 4 milijardus dolerių į Anthropic – dirbtinio intelekto startuolį, kurį įkūrė buvę OpenAI tyrimų vadovai.
Naujasis finansavimas padidina technologijų milžino bendras investicijas iki 8 milijardų JAV dolerių, tačiau, anot San Franciske įsikūrusios bendrovės Anthropic, kurianti Claude pokalbių robotą ir dirbtinio intelekto modelį, „Amazon“ išsaugos savo, kaip mažumos investuotojo, poziciją.
„Amazon Web Services“ taip pat taps „Anthropic“ „pagrindiniu debesies ir mokymo partneriu“, teigiama tinklaraščio įraše. Nuo šiol „Anthropic“ naudos „AWS Trainium“ ir „Inferentia“ lustus, kad apmokytų ir diegtų savo didžiausius dirbtinio intelekto modelius.
Anthropic yra Claude'o įmonė – viena iš pokalbių robotų, kurie, kaip ir OpenAI ChatGPT ir Google Gemini, labai išpopuliarėjo. Pradedantieji, tokie kaip Anthropic ir OpenAI, kartu su technologijų gigantais, tokiais kaip Google, Amazon, Microsoft ir Meta, yra generatyvaus AI ginklavimosi lenktynių dalis, siekiant užtikrinti, kad jie neatsiliktų rinkoje, kuri, kaip prognozuojama, per dešimtmetį viršys 1 trilijoną USD.
Kai kurie, pavyzdžiui, „Microsoft“ ir „Amazon“, remia generatyvaus AI startuolius didelėmis investicijomis ir dirba su vidine generuojančia AI.
Penktadienį paskelbta partnerystė taip pat leis AWS klientams „anksti pasiekti“ antropinę funkciją: galimybę AWS klientui tiksliai suderinti savo duomenis apie Anthropic's Claude. Remiantis įmonės tinklaraščio įrašu, tai yra unikali nauda AWS klientams.
Kovo mėnesį „Amazon“ 2,75 mlrd. USD investicija į „Anthropic“ buvo didžiausia įmonės išorinė investicija per jos trijų dešimtmečių istoriją. 2023 m. rugsėjo mėn. bendrovės paskelbė apie pradines 1,25 mlrd. USD investicijas.
„Amazon“ neturi vietos „Anthropic“ valdyboje.
Naujienos apie papildomas „Amazon“ investicijas pasirodė praėjus mėnesiui po to, kai „Anthropic“ paskelbė apie reikšmingą įmonės veiklos etapą: dirbtinio intelekto agentus, kurie gali naudoti kompiuterį sudėtingoms užduotims atlikti kaip žmogus.
Naujoji „Anthropic“ kompiuterio naudojimo galimybė, kuri yra dviejų naujausių AI modelių dalis, leidžia jos technologijoms interpretuoti, kas rodoma kompiuterio ekrane, pasirinkti mygtukus, įvesti tekstą, naršyti svetaines ir vykdyti užduotis naudojant bet kokią programinę įrangą ir naršant internete realiuoju laiku.
Šis įrankis gali „naudoti kompiuterius iš esmės taip pat, kaip ir mes“, – praėjusį mėnesį interviu CNBC sakė Anthropic vyriausiasis mokslo pareigūnas Jaredas Kaplanas, pridūręs, kad jis gali atlikti užduotis „dešimtimis ar net šimtais žingsnių“.
„Amazon“ turėjo ankstyvą prieigą prie įrankio, tuo metu CNBC sakė Anthropic, o pirmieji klientai ir beta versijos bandytojai buvo „Asana“, „Canva“ ir „Notion“. Pasak Kaplano, įmonė prie įrankio dirbo nuo šių metų pradžios.
Rugsėjo mėn. Anthropic išleido Claude Enterprise – didžiausią naują produktą nuo pokalbių roboto debiuto, skirtą įmonėms, norinčioms integruoti Anthropic AI. Birželio mėnesį bendrovė debiutavo savo galingesniu AI modeliu Claude 3.5 Sonnet, o gegužę išleido savo planą „Team“, skirtą mažesnėms įmonėms.
Praėjusiais metais „Google“ įsipareigojo investuoti 2 milijardus dolerių į „Anthropic“, prieš tai patvirtinusi, kad įsigijo 10 proc. startuolio akcijų ir sudarė didelę debesijos sutartį tarp dviejų įmonių.