„Amazon“ generalinis direktorius Andy Jassy kalba per pagrindinį pranešimą „AWS re:Invent 2024“, „Amazon Web Services“ organizuojamoje konferencijoje, „The Venetian Las Vegas“ 2024 m. gruodžio 3 d. Las Vegase, Nevadoje.
Nojus Bergeris | Getty Images Entertainment | Getty Images
Amazon Generalinio direktoriaus Andy Jassy šį rudenį išsiųstas pranešimas darbuotojams apie įmonės kultūrą patraukė antraštes apie jo penkias dienas eiti pareigas. Tačiau Jassy pranešimai apie padidėjusį individualių įnašų ir vadovų santykį kelia daug didesnį klausimą apie organizacinę struktūrą: kokia yra tinkama atskirų darbuotojų ir vadovų pusiausvyra bendrame darbuotojų skaičiuje? Tai klausimas, kurį korporacijos ilgai stengėsi apibrėžti nebent anekdotinėmis išvadomis.
Kadangi įmonės dabar tvirtai atsidūrė pasaulyje po Covido, organizacijų ekspertai teigia, kad „Amazon“ gali pirmauti naujai pažvelgti į efektyvumo padidėjimą, susijusį su įmonių, ypač vidurinės grandies vadovų, išpūtimu.
„Greitai ir iš esmės išplėtėme savo komandas“, – sakė „Amazon“ atstovas spaudai, pakartodamas Jassy žinią: „Kai galvoju apie savo laiką „Amazon“, niekada neįsivaizdavau, kad įmonėje dirbsiu 27 metus… Iš dalies kodėl. Aš pasilikau, tai buvo precedento neturintis augimas (metus prieš man įstojimą turėjome 15 mln. USD metinių pajamų – šiais metais turėtų būti gerokai į šiaurę nuo 600 mlrd. USD).
Šis augimas, pasak atstovo, neišvengiamai lėmė daug vadovų. Lygindamas „Amazon“ planą su pastaraisiais „Meta“ efektyvumo metais, atstovas teigė, kad dėl savo augimo bendrovė pridėjo daugiau sluoksnių nei anksčiau, todėl dabar yra tinkamas laikas priartinti struktūrą prie mūsų klientų ir sustiprinti „Amazon“ nuosavybė“.
Per pastaruosius kelerius metus atleidimai iš darbo buvo tokie pat ryškūs kaip ir samdymas technologijų sektoriuje. 2022–2023 metais šiame sektoriuje buvo galima pavadinti atleidimo metais. Nors darbuotojų skaičiaus mažinimas tęsiasi, „Amazon“ mąstymas apima platesnį persvarstymą, kaip teisėti didžiausias korporacijas.
„Morgan Stanley“ analitikai pasiūlė, kad „Amazon“ galėtų atleisti net 14 000 vadovų pareigybių, o įmonės efektyvumas sutaupytų 2–4 mlrd. „Morgan Stanley“ prognozė buvo pagrįsta Jassy pastaboje daroma prielaida, kad „Amazon“ siekia padidinti individualių įmokų teikėjų ir vadovų santykį „iki 25 1 ketvirčio pabaigos bent 15 % visuose padaliniuose“.
2022 m. lapkričio 14 d. Sietle, Vašingtone, Amazon.com Inc. būstinėje eina žmogus.
Davidas Ryderis | Getty Images Naujienos | Getty Images
Jassy atkreipė dėmesį į darbuotojų skaičiaus augimo „artefaktus“, pvz., „išankstinius posėdžius, skirtus sprendimų priėmimo posėdžiams“, ir sukūrė „biurokratijos pašto dėžutę“, kad darbuotojai galėtų dalytis procesais, lėtinančiais sprendimų priėmimą. pasakė: „Įsisuko ir mes galime išrauti“.
Tai nėra unikalus „Amazon“ procesas, sakė Teksaso krikščioniško universiteto Neeley verslo mokyklos profesorius Josephas Rohas. Spartus augimas gali lemti greitą „valdymo sluoksnių“ įtraukimą iš naujo neįvertinant, ar šie vaidmenys yra būtini“, – sakė jis. Apskritai, yra plokštesnė struktūra, o dabar daugiau dėmesio skiriama atskiriems korporacijų dalyviams. Nėra tikslios formulės, nėra „auksinio santykio“ įmokų dalyviui ir vadovui. „Mano supratimas yra toks, kad idealus individualių įnašų ir vadovų santykis labai priklauso nuo darbo pobūdžio“, – sakė Rohas, tačiau pridūrė, kad vienam vadovui paprastai yra 7–10 individualių bendradarbių.
Investuotojų ir ekonominis spaudimas vaidina svarbų vaidmenį, o tuo metu, kai technologijų gigantai išleidžia milijardus dirbtiniu intelektu, nesugebėdami pateikti Volstritui tiesioginio investicijų grąžos įrodymo, sąmoningos pastangos suvaldyti kitas išlaidas bus apdovanotos. Ir nepaisant to, kad tokios įmonės kaip „Amazon“ nori, kad visi grįžtų į biurą, sklaidytų idėjas prie patarlių lentos ar vandens aušintuvo, yra jausmas, kad AI jau gali atlikti tiesioginį vaidmenį, o kai kurios vidurinės grandies vadovų pareigos yra nereikalingos. .
„Skaitmeninė transformacija atlieka svarbų vaidmenį, – sakė Rohas, – kadangi automatizavimas ir pažangios technologijos sumažina vidurinės grandies vadovų poreikį prižiūrėti užduotis, kurias dabar galima stebėti programine įranga.
„Tai, ką matėte iš Amazon, yra tik pradžia“
„Tai, ką matėte iš „Amazon“, yra tik pradžia“, – sakė UC Berkeley Haas verslo mokyklos ir Šiaurės rytų universiteto profesorius Naeemas Zafaras, o vadovų lygmens mažinimas yra didesnė tendencija visoje įmonių Amerikoje. Technologijų įmonės, kurios dominavo ekonomikoje ir sparčiai auga, pirmauja, skelbia grįžimą prie veržlumo ir naujoviško požiūrio, tačiau Zafaras teigė, kad veikia ir kultūriniai veiksniai. „Naujoji darbuotojų karta yra kitokia ir dirba kitaip“, – sakė jis, motyvuodamas vis didėjančiu bendravimo priemonių naudojimu ir bendru darbo kultūros etosu, kuris suteikia laisvę ir prieštarauja mikrovadybai.
Pasak Roho, organizacijos prisitaiko prie jaunesnės darbo jėgos, kuri „vertina mažiau hierarchijos ir daugiau savarankiškumo atliekant savo vaidmenis“, pageidavimų.
Zafaras teigė, kad AI augimas kartu su naujos kartos darbuotojais sustiprina šį besikeičiantį vadovų požiūrį. „Amazon vadovų vaidmenų mažinimas yra ne tik išlaidų mažinimas, bet ir žvilgsnis į darbo ateitį. Technologijos ryja tradicines įmonių laiptus, o viduriniosios grandies vadovybė jaučia įkandimą”, – sakė Zafaras.
Dešimtmečius vadovai buvo laikomi „klijų kontroliuojančiomis bendrovėmis“ ir raktu į strategiją paversti veiksmais. Tačiau šiandien Zafaras sakė: „DI įrankiai gali analizuoti duomenis, priskirti užduotis ir stebėti našumą su precedento neturinčiu efektyvumu“. Dėl to neišvengiamai iškils klausimas: „Kam mokėti už tarpininką, kai mašina gali tai padaryti geriau? – pridūrė jis.
Rohas sakė, kad „Amazon“ augimas gali tapti kraštutiniu pavyzdžiu, tačiau galbūt tai ir pagrindinis rodiklis. „Amazon balanso pertvarkymas atspindi platesnę įmonių tendenciją kurti plonesnes, efektyvesnes organizacines struktūras, kurias skatina sąnaudų kontrolės, inovacijų ir konkurencingumo poreikis sparčiai besivystančiose rinkose“, – sakė jis.
Nuo sveikatos priežiūros iki finansų įmonės supranta, kad plokštesnė hierarchija reiškia greitesnius sprendimus ir galimai didesnį pelną. Kaip ir bet kokios pastangos pagerinti efektyvumą ir būtinumą, įmonių susilpnėjimo eroje yra rizika. Zafaras sakė, kad paaukoti darbuotojų gerovę ir esminius žmogiškuosius lyderystės bei inovacijų elementus yra iššūkiai, kurie bus šio pertvarkymo centre Amerikoje. Tačiau jis pridūrė: „Ateitis priklauso įmonėms, kurios gali kurti plonas, judrias struktūras, įgalinančias darbuotojus klestėti pasaulyje, kuriame mašinos atlieka sunkų kėlimą“.