DETROITAS – General Motors lengvai viršijo Volstrito trečiojo ketvirčio pelno lūkesčius, todėl Detroito automobilių gamintojas padidino pagrindinius orientacinius tikslus 2024 m.
Štai kaip bendrovė veikė trečiąjį ketvirtį, palyginti su LSEG sudarytais vidutiniais įverčiais:
- Pelnas vienai akcijai: 2,96 USD pakoreguota, palyginti su tikėtinu 2,43 USD
- Pajamos: 48,76 mlrd. JAV dolerių, palyginti su 44,59 mlrd
Tai jau trečias kartas šiais metais, kai GM atnaujino savo gaires, pranokęs Wall Street geriausius ir apatinius lūkesčius, kuriems vadovauja automobilių gamintojo operacijos Šiaurės Amerikoje.
Dabar GM prognozuoja, kad visų metų pakoreguotas pelnas prieš palūkanas ir mokesčius sieks 14–15 mlrd. USD arba 10–10,50 USD už akciją, palyginti su 13–15 mlrd. USD arba 9,50–10,50 USD. Ji taip pat padidino pakoreguotą automobilių pramonei skirtų laisvų pinigų srautų prognozę iki 12,5–13,5 mlrd. USD, nuo 9,5 iki 11,5 mlrd.
Automobilių gamintojas sumažino savo grynąsias pajamas, tenkančias paprastiesiems akcininkams, neįskaitant kai kurių dividendų išmokėjimo, iki 10,4–11,1 mlrd. USD arba 9,14–9,64 USD už akciją. Tai, palyginti su ankstesniu 10–11,4 mlrd. USD, arba 8,93 ir 9,93 USD, gairėmis.
GM finansų direktorius Paulas Jacobsonas perspėjo, kad ketvirtąjį ketvirtį pajamos bus mažesnės, nurodydamas sunkvežimių gamybos laiką, sezoniškumą, mažesnius didmeninės prekybos kiekius ir transporto priemonių derinį, įskaitant daugiau elektromobilių pardavimą.
Antradienio ryto prekyboje GM akcijos pabrango daugiau nei 8%, pasiekdamos naują rekordą per 52 savaites.
Automobilių gamintojas devynis ketvirčius iš eilės viršijo Volstryto EPS skaičiavimus ir aštuonis ketvirčius iš eilės pajamas.
GM trečiojo ketvirčio rezultatus lėmė ir toliau tvirtos kainos, kompensuojantys nuostolius Kinijoje ir 200 mln. USD darbo sąnaudų padidėjimas per metus ir 700 mln.
Jacobsonas teigė, kad bendrovės vidutinė sandorio kaina už transporto priemonę, kurią Wall Street stebėjo dėl silpnėjimo požymių, nuo liepos iki rugsėjo išliko virš 49 000 USD.
„Vartotojas mus nepaprastai gerai išlaikė“, – sakė jis per spaudos konferenciją. „Niekas, ką matome, nepasikeitė nuo to, kur buvome pastaruosius kelis ketvirčius.
GM, Ford ir Stellantis akcijos 2024 m.
GM teigė, kad pajamos per trečiąjį ketvirtį išaugo 10,5%, palyginti su maždaug 44 mlrd. USD per metus. Jos grynosios pajamos per ketvirtį šiek tiek išaugo iki 3 mlrd.
Jacobsonas pažymėjo, kad kai kuriuos bendrovės rezultatus trečiąjį ketvirtį lėmė tai, kad automobilių gamintojas ketvirtąjį ketvirtį padidino sunkvežimių gamybą, o tai reiškia 400 mln. USD padidintą koreguotą pelną.
Bendrovės veikla Šiaurės Amerikoje sudarė neproporcingą jos pajamų dalį. Į juos buvo įtrauktas beveik 4 mlrd. Rezultatai sudarė 9,7% pakoreguotą pelno maržą.
Šiaurės Amerikos rezultatai, palyginti su 137 mln. USD nuostoliu Kinijoje, kur GM bando restruktūrizuoti savo veiklą, ir 88,2% pakoreguoto pelno sumažėjimą kitose tarptautinėse rinkose, palyginti su praėjusiais metais, iki 42 mln.
GM finansavimo padalinys pranešė, kad per trečiąjį ketvirtį pakoreguotas pelnas sumažėjo 7,3% iki 687 mln. Automobilių gamintojo „Cruise“ autonominių transporto priemonių padalinys per rugsėjį prarado maždaug 1,3 mlrd. USD, įskaitant 383 mln. USD nuostolius per trečiąjį ketvirtį.
Ketvirčio ataskaita pateikiama praėjus vos dviem savaitėms po GM investuotojo dienos, kai bendrovė nurodė, kad jos pajamos turėtų išlikti kitais metais. GM tikisi sausį pasidalinti visomis gairėmis 2025 m.
Investuotojus dominančios temos, kurios nebuvo aptartos anksčiau šį mėnesį, apima GM finansavimo planus savo Cruise autonominių transporto priemonių padaliniui, išsamią informaciją apie Kinijos restruktūrizavimą ir bet kokius atnaujinimus, susijusius su artimiausio laikotarpio elektromobilių pardavimu ir planais.
„Manome, kad galime tai pakeisti“, – antradienį CNBC žurnalistui Philui LeBeau sakė Jacobsonas apie Kiniją. Jis sakė, kad automobilių gamintojas suplanavo keletą susitikimų su Kinijos partneriais dėl restruktūrizavimo, įskaitant išlaidų mažinimą.
GM akcijos šiais metais pabrango apie 36%, skaičiuojant nuo pirmadienio pabaigos iki 48,93 USD. Akcijas padidino GM supirkimai milijardais dolerių, dėl kurių apyvartinių akcijų skaičius per metus sumažėjo 19%.
Pataisa: automobilių gamintojas sumažino savo grynąsias pajamas, priskirtinas paprastiesiems akcininkams, neįskaitant kai kurių dividendų išmokėjimo, iki 10,4–11,1 mlrd. USD arba 9,14–9,64 USD už akciją. Ankstesnėje versijoje buvo neteisingai nurodytas skaičius.