„Dungeons and Dragons“ nuėjo ilgą kelią nuo tada, kai debiutavo prieš 50 metų.
Po dešimtmečių, praleistų kaip vėpla kultūros viršūnė, populiarus stalo žaidimas įsiveržė į pagrindinį srautą iš dalies dėl „Netflix“ didžiulio hito „Stranger Things“ ir perkamiausio vaizdo žaidimo „Baldur's Gate 3“ sėkmės.
Iš tiesų, D&D leidėjo „Wizards of the Coast“ metinės pajamos išaugo nuo 761 mln. USD 2019 m. iki 1,17 mlrd. USD 2024 m. spalį. Bendrovės skaičiavimais, nuo žaidimo pristatymo 1974 m., žaidimą žaidė 85 mln. Vokietijos gyventojų.
„Jei būtumėte man pasakę šį skaičių, kai buvau jaunesnis, būčiau juokęsis“, – CNBC Make It pasakoja žaidimo dizaino ir kūrimo vadovas Jess Lanzillo. „Mano protas būtų sugedęs“.
Tačiau „Wizards of the Coast“ nėra vienintelis verslas, kuris gavo naudos iš naujos pagrindinės D&D sėkmės. Bruklino žaidimų parduotuvė „The Last Place on Earth“ 2024 m. uždirbo beveik 110 000 USD iš D&D naktų.
Asmeninių renginių populiarumas padėjo pasukti sėkmę verslui, kuris iš dalies sunkiai atsidarė dėl to, kad jis buvo atidarytas prieš prasidedant Covid užblokavimui. Apie 50 % parduotuvės pajamų gaunama iš D&D.
„Dungeons and Dragons tikrai išgelbėjo verslą“, – sako savininkė Whitney Wolfe.
Whitney Wolfe (centre) priklauso Bruklino stalo žaidimų kavinė „Last Place on Earth“, kurioje vyksta populiarūs „Dungeons & Dragons“ naktys.
CNBC Padarykite tai
Žaidimo populiarumą prisidėjo prie kotedžų srautinių laidų ir podcast'ų, kuriuose žmonės žaidžia D&D kampanijas realiuoju laiku, pramonė. Viena iš laidų „Kritinis vaidmuo“ uždirbo milijonus arbatpinigių ir pajamų iš reklamos.
Tiesą sakant, jis tapo toks populiarus, kad „Kickstarter“ galėjo surinkti daugiau nei 11 mln. USD animacinės televizijos bandomajam projektui finansuoti. Ši laida „The Legend of Vox Machina“ netrukus pasirodys ketvirtajame „Amazon Prime“ sezone.
Kitas šou „Dimension 20“ buvo išparduotas legendiniame „Madison Square Garden“, o gerbėjai sumokėjo vidutiniškai 119 USD, kad galėtų stebėti, kaip scenoje žaidžia komikai.
„Tai, kas iš tikrųjų suteikia (D&D) kojas“, – sako Auburno universiteto profesorė dr. Emily Friedman, – „yra intelektinė nuosavybė, kuri sukurta už pakrantės burtininkų ir Hasbro ekosistemų ribų“.
Norėdami sužinoti visą istoriją apie tai, kaip požemiai ir drakonai tapo pasauliniu reiškiniu, žiūrėkite CNBC Make It vaizdo įrašą.
Norite užsidirbti papildomų pinigų ne kasdieniame darbe? Prisiregistruokite į CNBC internetinį kursą Kaip užsidirbti pasyvių pajamų internete sužinoti apie įprastus pasyvių pajamų šaltinius, patarimus, kaip pradėti, ir realias sėkmės istorijas.
Be to, prisiregistruokite gauti CNBC Make It naujienlaiškį gauti patarimų ir gudrybių, kaip pasisekti darbe, su pinigais ir gyvenime.