2022 m. vasario 7 d. Fort Loderdeilyje, Floridoje, keleiviai registruojasi prie Spirit Airlines langelio Fort Loderdeilo-Holivudo tarptautiniame oro uoste.
Joe Raedle | Getty Images
Spirit Airlinespigių kelionių lėktuvu ikona, kuri pakeitė pramonę, pateikė bankroto bylą po ilgų nuostolių, nesėkmingo susijungimo, padidėjusios konkurencijos ir vis reiklesnio vartotojų skonio.
Vežėjas anksti pirmadienį pasiekė iš anksto sutartą susitarimą su savo obligacijų savininkais, įskaitant 300 mln. Spirit teigė, kad pardavėjai ir orlaivių nuomotojai nenukentės. „Spirit“ savo turtą ir įsipareigojimus nurodė nuo 1 iki 10 mlrd.
Aviakompanija teigė, kad tikisi tęsti veiklą, o generalinis direktorius Tedas Christie bandė nuraminti klientus, kad jie vis dar gali rezervuoti, skristi ir naudotis vežėjo lojalumo taškais.
„Svarbiausias dalykas, kurį reikia žinoti, yra tai, kad galite ir toliau užsisakyti ir skristi dabar ir ateityje“, – sakoma Christie pirmadienį laiške klientams.
„Spirit“ yra pirmoji didelė JAV oro linijų bendrovė, pateikusi prašymą dėl 11 skyriaus nuo „American Airlines“ prieš 13 metų.
Gausybė iššūkių
„Spirit Airlines“ lėktuvas Niujorko LaGuardia oro uoste
Leslie Josephs / CNBC
Dania Beach, Floridoje įsikūrusi aviakompanija kovojo su variklio atšaukimu, dėl kurio buvo įžemintos dešimtys jos lėktuvų, po pandemijos išaugusiomis sąnaudomis ir nesėkmingu planuotu jos įsigijimu. „JetBlue Airways“.kurį anksčiau šiais metais dėl antimonopolinių priežasčių užblokavo federalinis teisėjas. Jos akcijos šiemet atpigo daugiau nei 90 proc.
Aviakompanija ne kartą atitolino terminą su savo kreditinių kortelių apdorojimo operatoriumi, per kurį turėjo iš naujo derėtis dėl 1,1 mlrd.
Pirmadienį ji pranešė, kad pasiekė susitarimą su obligacijų savininkais dėl 350 mln. USD nuosavybės ir kad 795 mln. „Spirit“ akcijos bus išbrauktos iš Niujorko vertybinių popierių biržos dėl jų pateikimo JAV pietinio Niujorko apygardos bankroto teismui.
Praėjusią savaitę „Spirit“ pareiškė, kad turėjo atidėti kas ketvirtį pateiktą paraišką ir teigė, kad vyksta diskusijos dėl susitarimo su dauguma kreditorių, kuris neturės įtakos klientams, pardavėjams, tiekėjams ir kitiems, tačiau sunaikins esamą bendrovės nuosavybę.
„Spirit“ teigė, kad tikisi, kad jos trečiojo ketvirčio veiklos marža bus 12 procentinių punktų mažesnė už neigiamą – 15 procentų maržą, kurią ji paskelbė prieš metus, nes išaugo sąnaudos ir sumažėjo bilietų kainos. Pardavimai sumažėjo 61 mln.
Spirit Airlines ir NYSE Arca Airline indeksas
Aviakompanija neturėjo pelno nuo 2019 m., o pirmąjį pusmetį prarado daugiau nei 335 mln.
Siekdama kompensuoti skirtumą, ji pardavė dešimtis lėktuvų, kad gautų pinigų, o tai buvo naudinga, nes šiais metais lėktuvų trūksta. Visai neseniai ji pardavė 23 „Airbus“ lėktuvus bendrovei „GA Telesis“, kad uždirbtų 519 mln. „Spirit“ teigė, kad metus tikisi užbaigti su maždaug 1 mlrd. USD likvidumo.
Bendrovė taip pat planuoja sausį atleisti dar 330 pilotų, o rugsėjį – apie 200, nes sumažino maršrutus. Tačiau analitikai tikisi, kad vežėjui teks dar labiau susitraukti bankroto atveju, kad galėtų susitvarkyti su išlaidomis.
Dvasios kelias
„Spirit“ verslo modelis, siūlantis žemiausias kainas ir mokesčius už viską, pradedant sėdimų vietų paskyrimu ir baigiant orlaivių bagažu, buvo sėkmingas sandorių ieškančių klientų, todėl jis galėjo plėstis daugiau nei dešimtmetį.
Jo nuogas aptarnavimas tapo mėgstamiausia stand-up komiksų linija. Sveikinimo atvirutėje, kurioje pavaizduotas vieno iš geltonų vežėjo lėktuvų piešinys, net parašyta: „Aš už tave skrisčiau Spirit Airlines“.
Pigių ir papildomų mokesčių modelis paskatino panašius didesnių vežėjų pasiūlymus Delta, Amerikos ir Jungtinėkuri išleido pagrindines ekonomines kainas.
Tačiau „Spirit“ sunkiai sekėsi po pandemijos, kai išaugo išlaidos visoje pramonėje ir panaikinti kelionių apribojimai, paskatino tarptautinių kelionių už „Spirit“ tinklo ribų užsakymų padidėjimą. Perteklinėje JAV rinkoje bilietų kainos sumažėjo.
Šią vasarą „Spirit“ pradėjo siūlyti bilietų paketus su vietų paskyrimu ir kitomis privilegijomis, taip pat savotišką „pirmą klasę“, apimančią didesnes vietas lėktuvo priekyje, nes daugelis keliautojų nusprendė mokėti už erdvesnes vietas lėktuve.
Sausio mėnesį federalinis teisėjas užblokavo „JetBlue“ planuotą „Spirit“ įsigijimą 3,8 mlrd. 2022 m. pradžioje „Spirit“ susitarė susijungti su kita pigių oro linijų bendrove Siena prieš tai, kai tų metų balandį „JetBlue“ pasiūlė pasiūlymą. „Spirit“ akcininkai palaikė „JetBlue“ pasiūlymą grynaisiais pinigais.
Teisėjas Williamas Youngas, kurį paskyrė buvęs prezidentas Ronaldas Reiganas, sakė, kad „JetBlue“ sandoris padidins bilietų kainas ir sumažins konkurenciją. Avialinijos tvirtino, kad tai padėtų joms geriau konkuruoti, ypač JAV, kur keturios oro linijos valdo apie tris ketvirtadalius rinkos.
„Spirit yra maža aviakompanija. Tačiau yra tokių, kuriems tai patinka”, – savo nutarime rašė Youngas. „Tiems atsidavusiems „Spirit“ klientams – tai jums.
Kai kurie analitikai tikisi, kad „Frontier“ ir „Spirit“ atnaujins derybas ateinančiais mėnesiais.